Correggio

Correggio Poklonstvo kraljeva, Milano, Pinacoteca di Brera
Correggio (Antonio Allegri da Correggio), talijanski slikar (Correggio, kraj Reggia nell’Emilije, oko 1489 – Correggio, 5. III. 1534). Školovao se u radionici strica Lorenza; od presudne je važnosti njegov boravak u Mantovi, gdje upoznaje djela → Andree Mantegne i → Dossa Dossija. Dobro je poznavao → Leonardov opus; na njega su, uz ostale, utjecali i → Michelangelo i → Rafael. U Parmi započinje glavno razdoblje njegova djelovanja gdje je mnoge crkve oslikao sakralnim kompozicijama (freske u samostanu sv. Pavla; Uzašašće Kristovo u crkvi S. Giovanni; Uznesenje Marijino, prvostolnica) s mnoštvom slobodno grupiranih likova u pokretu. Oblike modelira chiaroscurom i postiže dubinu i plastičnost; majstorskim perspektivnim rješenjima začetnik je iluzionističkoga slikarstva. Ostvario velik broj raskošno naslikanih Madona (Madona sa sv. Jeronimom, takozvani Dan, Madonna della Scodella i dr.). Posebno mjesto u njegovu opusu, inspiriranom Ovidijevim Metamorfozama, ima ciklus s mitološkom tematikom u kojem slobodnije tretira putenost i senzualnu ljepotu ženskoga tijela (Danaja; Jupiter i Ija; Leda s labudom; Antiopa i dr.). Eklekticističkim stilom jedan od začetnika manirizma koji nagovještava kasniju pojavu talijanskoga baroknog slikarstva. Uzor i ideal mnogih slikara u Italiji i Europi; poglavito utjecao i na francuske slikare galantnoga stila u XVIII. stoljeću.