moda (francuski: mode), stil odijevanja svojstven jednom razdoblju, društvu, grupi. Može se odnositi i na frizuru, nakit, pravila ponašanja, trendove u kulturi i umjetnosti. Kad je riječ o odijevanju, moda postoji otkad postoji i samo odijevanje, jer je osim funkcionalnosti čovjeku važan i izgled odjeće koji mu omogućuje izražavanje osobnosti i pripadnost staležu. Kroz povijest modni su trendovi vrlo često bili vezani uz inovacije u odijevanju (hlače, čipkasti ovratnici, steznik i sl.). S obzirom na konzumiranje modnih trendova, danas postoje dva temeljna tipa: visoka moda (francuski: haute couture) i svakodnevna odjeća (francuski: prêt-à-porter). Za prvi tip mode karakteristični su skupi unikatni, ili u malim serijama izrađeni, odjevni predmeti s potpisom najpoznatijih modnih kreatora (C. Chanel, P. Cardin, Ch. Dior, Versace itd.), a drugi tip dizajniraju jednako tako glasovite modne (i trgovačke) kuće koje izrađuju odjeću u velikim serijama prikladnu za svakodnevnu uporabu (Benetton, Stefanel, H&M i dr.). Od 1960-ih kao reakcija na nametanje modnih trendova pojavljuje se antimoda (vezano uz hipijevski, odnosno poslije uz antiglobalistički pokret) koja se nakon stanovitog vremena prometnula u modni trend. Popularizaciji mode pridonose mnogi časopisi (Elle, Vogue, Harper’s Bazaar, Burda i dr.) i modne revije za kolekcije, obično prema godišnjim dobima, koje se redovito održavaju u velikim i utjecajnim modnim središtima (Pariz, Milano, New York, London), ili u novonastalima (Tokyo, Moskva, Peking i dr.). Danas su prisutni i drugi načini promocije modnih trendova koji, premda diskretniji, učinkovitije utječu na potrošače (videospot, igrani film).