Michelangelo Buonarroti (punim imenom i prezimenom Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni), talijanski kipar, slikar, graditelj i pjesnik (Caprese, 6. III. 1475 – Rim, 18. II. 1564). Jedna od najosebujnijih i najsvestranijih ličnost talijanske renesanse i likovnih umjetnosti uopće; autor brojnih remek-djela. Kao kipar ljudsku figuru, poglavito golu, oblikuje u jasnoj anatomskoj modelaciji i punom monumentalnom volumenu. Slikarsko školovanje započeo u slikarskoj radionici D. Ghirlandaia, a kiparsko kod Bertolda da Giovannija. U Rimu ostvario skulpturu pijanoga Bakha i čuvenu Pietà, danas u bazilici sv. Petra u Rimu. Po povratku u Firencu kleše golemu figuru Davida (nazvanog Il Gigante). U tom su razdoblju nastala tri tonda: reljefi Tondo Pitti i Tondo Taddei te slika Sveta obitelj (odnosno Tondo Doni) i kartoni za fresku (za firentinsku palaču Vecchio) s prikazom Bitke kraj Cascine; djelo nastalo u natjecanju s Leonardom nikad nije realizirano. Za papu Julija II. u Rimu započeo izgradnju monumentalne grobnice u crkvi San Pietro in Vincoli, poslije realizirana u skromnijem izdanju (znameniti Mojsije i figure robova) i freskama, prilagođenih arhitekturi svoda, oslikao svod Sikstinske kapele (teme iz Staroga zavjeta prikazane su na svodu, a monumentalne ženske i muške likove u prostranim lunetama). Za papu Leona X. radio nacrte za firentinsku crkvu S. Lorenzo, zatim arhitektonsko rješenje Bibliotece Laurenziane (obje građevine završili drugi majstori) i grobnu kapelu obitelji Medici – najuspjeliji primjer povezivanja arhitekture i plastike u europskoj umjetnosti). Ponovno je u Rimu i za papu Klementa VII. oslikava oltarni zid Sikstinske kapele s impozantnom freskom Posljednji sud. Osmislio uređenje trga na Kampidoliju; postavio antičku skulpturu Marka Aurelija na sredinu trga, izgradio stubište i djelomice tri palače. Nakon smrti G. da Sangalla preuzeo dovršenje palače Farnese i izgradnju bazilike sv. Petra (pojednostavio Bramanteov nacrt; ostvario monumentalni prostor s dominantnom središnjom kupolom i veličanstvenim trgom pred bazilikom). Izravnih učenika nije imao; silno utjecao na sveukupan razvoj europskoga kiparstva. Pisao sonete namijenjene plemkinji i pjesnikinji Vittoriji Colonni.