Panamski kanal, umjetni morski prolaz koji povezuje Atlantski ocean (Karipsko more) s Tihim oceanom. Proteže se od luke Cristóbal do Panamskoga zaljeva. Gradnju je započeo 1879. Ferdinand Marie de Lesseps, ali je propašću građevinske tvrtke koja je izvodila radove, 1889. prestala gradnja. Godine 1903. novostvorena država Panama sklopila je sporazum sa SAD-om kojemu ustupa pravo korištenja kanalske zone, a zatim i jezero Gatún. Godine 1906. odlučeno je da se ne gradi kanal na razini mora kao što je to zamislio de Lesseps, nego kanal na ustave. Izvođenje radova preuzima general G. W. Goethals. Kanal je pušten u promet 15. VIII. 1914. (službeno tek 21. VI. 1920). Čini ga sustav jezera i ustava ukupne duljine od 65 km. Prilazni kanal započinje u zaljevu Limón, nakon čega se kanal pruža na jug do ustavâ Gatún. Ovdje tri ustave izdižu brod 26 m do jezera Gatún. Kanal u jezeru zakreće na jugoistok te se pruža do Gamboe u duljini od 37 km. Kraj Gamboe kanal zakreće na jug preko ustavâ Pedro Miguel, gdje se brod spušta 9 m do jezera Miraflores na 17 m nadmorske visine. Brod zatim prolazi kroz 1609 m dug kanal te kroz dvije ustave Miraflores, gdje se spušta na morsku razinu i nastavlja do Panamskoga zaljeva. Usporedno s kanalom ide trasa panamske željeznice i autocesta Boyd-Roosevelt. Za prolaz kanala prosječno treba 6 do 8 sati. Zbog obilnih kiša, erodiranog materijala s okolnih uzvisina te taloženja, konstantno je potrebno održavanje jezera i kanala. Kanalom mogu prometovati brodovi duljine d0 290 m, širine do 32 m i gaza do 12 m – takozvani razred Panamax, i nosivosti do 65 000 dwt-a. Kanal omogućuje povezivanje istočne obale SAD-a i Europe sa zapadnom obalom SAD-a, istočnom Azijom i Australijom. 31. XII. 1999. Panama službeno dobiva suverenitet i upravu nad kanalom. Godine 2007. započeli su radovi na proširenju kanala koji su dovršeni u lipnju 2016. čime je omogućen prolaz brodova veće nosivosti (do 120 000 dwt-a, duljine do 427 m, širine do 55 m i gaza do 18 m – razred brodova New Panamax), ali ne i danas najvećih tankera i kontejnerskih brodova.