promocija (lat.) 1. Svečano podjeljivanje akademskog naslova. 2. U ekon.-marketinškom smislu, p. je jedan od četiriju elemenata marketinškog miksa (uz proizvod, cijenu i mjesto). Svrha p., odn. njezina funkcija je stvaranje svijesti potrošača o određenom proizvodu ili usluzi, izazivanje zanimanja za proizvod, razvijanje sklonosti prema proizvodu ili skupini proizvoda. U širem smislu p. se može odnositi i na cijele organizacije, poduzeća ili čak države. Uspješna p. zahtijeva nekoliko preduvjeta: identificiranje javnosti i utvrđivanje njezinih obilježja, utvrđivanje ciljeva promocije, stvaranje strukture, sadržaja, oblika i izvora poruke, određivanje načina komunikacije, proračun promocije, te utvrđivanje mjerila kontrole djelovanja promocije. P. ima svoje tehnike kojima se služi da bi došla do cilja: reklama, unapređenje prodaje, osobna prodaja, publicitet, te odnosi s javnošću. 3. Predstavljanje novog proizvoda ili kult. događaja ili djela. 4. Promaknuće, unapređenje, prijelaz iz nižeg stanja u više, imenovanje na viši položaj.