elektroničko trgovanje

elektroničko trgovanje (engl. electronic commerce, kraće: e-commerce, e-business, e-shopping), trgovanje s pomoću telekomunikacijske i računalne tehnologije. U početku su predmetom elektron. trgovanja bili financ. instrumenti (npr. kupnja dionica elektron. poštom) a trgovina se odvijala među sudionicima koji poznaju jedan drugoga. Otvaranjem prodavaonica na Internetu dolazi do trgovine fizičkim dobrima, i to među sudionicima koji se ne poznaju. Kupci proučavaju ponuđena dobra (predočena vizualno ili katalogom s odgovarajućim informacijama), vrše izbor i radi plaćanja daju podatke o svojoj kreditnoj kartici. Početni strahovi da bi moglo doći do neovlaštena korištenja tih podataka s vremenom se smanjuju, a asortiman dobara ponuđenih u internetskim prodavaonicama sve je širi. Jedan od najvećih uspjeha u prvim godinama elektron. trgovanja ostvarila je internetska knjižara Amazon.com, koja je ušla u popise vodećih amer. poduzeća (svojom tržišnom vrijednošću nalazi se ispred nekih tradic. lanaca robnih kuća).