marka (njem. iz tal.), ime, znak, simbol, dizajn, kombinacija svega zajedno ili bilo koji drugi način prepoznavanja kojim možemo identificirati neki proizvod, uslugu ili sudionika na tržištu i razlikovati ga od ostatka ponude ili sudionika; brand. U današnjem svijetu u kojem se nude proizvodi u golemim količinama, s velikim brojem supstituta bilo kojem proizvodu ili usluzi, značenje m. dolazi do punog izražaja. Dobro osmišljena i prezentirana m., s uporištem u kvaliteti proizvoda, daje golemu dodatnu vrijednost i prepoznatljivost bilo kojem proizvodu ili usluzi na tržištu. Osnovni su elementi m.: ime, trg. znak i autorsko pravo. Te su osobine nužne za prepoznavanje m. i zaštitu od konkurentnoga kopiranja ili iskorištavanja. Osobine dobro odabrane m., odn. one koje ju čine boljom i prepoznatljivijom od konkurencije, jesu lakoća izgovora, uočavanje, prepoznavanje i brzina pamćenja. Na proizvodima umj. obrta – porculanu, fajansi, pokućstvu, tapiserijama, proizvodima od plemenitih metala i nakitu – često se m. označuje monogramom majstora ili umjetnika.