marketing (engl.), tržišno poslovanje; osebujan način promišljanja i djelovanja pojedinaca, poslovnih grupa, poduzeća, korporacija, neprofitnih organizacija, poslovnih i ostalih institucija, koji sudjeluju u razmjeni različitih vrijednosti (ideje, informacije, ljudi, institucije, roba, znanje i sl.) na lokalnom, regionalnom, nac. i globalnom tržištu. Po Philipu Kotleru, jednom od najuglednijih teoretičara m., m. je sustav upravljanja društv. i poslovnim procesima s pomoću kojega pojedinci i/li skupine dolaze do onog što im je potrebno i što žele. Temeljni pojmovi marketinga: potrebe, želje, potražnja; proizvodi/usluge, vrijednosti, koristi, zadovoljstvo; razmjena, transakcije, odnosi; tržište, marketinški stručnjaci; potrošači, kupci i društvo. M. je jedan od temelja upravljanja i ponašanja velikih globalnih korporacija koje iskorištavaju sve prednosti koje m. pruža u svrhu stvaranja i održavanja konkurentne prednosti, ali i srednjih i malih poduzeća koja se koriste pojedinim alatima m. da bi osluhnuli potrebe tržišta i zadovoljili te potrebe na najisplativiji mogući način i ostvarili što veći profit. Poduzeća imaju izbor između pet različitih mogućnosti nastupa na tržištu i u svakoj m. ima različitu ulogu. 1. Proizvodna koncepcija, polazi od teze da će potrošači radije kupovati jeftine proizvode masovne proizvodnje dostupne svuda. 2. Koncepcija proizvoda/usluge koja kaže da potrošači žele vrsne, funkcionalne proizvode široke primjene. 3. Prodajna koncepcija ističe da se na potrošače treba djelovati agresivnim metodama promocije i reklamiranja da bi ih se uvjerilo da kupe proizvod/uslugu. 4. Marketinška koncepcija, čitavo se poduzeće postavlja na marketinški način razmišljanja, istražuju se potrebe, želje i vrijednosti kupaca i prema tome se određuje što, kako i u kojim količinama će se proizvoditi. 5. Društvena koncepcija, pristup istovjetan marketinškom pristupu, s tim da se poduzeće treba brinuti i o dobrobiti i blagostanju društva.