mikroekonomija (grč.), grana ekon. znanosti koja proučava ponašanje pojedinačnih subjekata u ekonomiji. Potrošači, kućanstva, poduzeća, zadruge i sl. predmet su interesa mikroekonomike. Najapstraktnija disciplina koja se bavi proučavanjem poduzeća i pojedinca. Dijeli se na velik niz poddisciplina, npr. na teoriju ponašanja potrošača, teoriju tržišta i cijena, teoriju troškova, poslovnu politiku poduzeća itd. U novije vrijeme zagovara se da odlučivanje postane osnovno određenje predmeta istraživanja, odn. proučavanje kako pojedini mikroekon. subjekti (potrošači, poduzeća, kućanstva) donose odluke na tržištu te tako formiraju relativne cijene. Na osnovi cijena kao mehanizma alokacije resursa može se utvrditi kako su resursi podijeljeni među konkurentnim namjenama. Za razliku od makroekonomije, ne proučava ukupnost pojedinih pojava, nego se bavi proučavanjem pojedinačnih cijena količina i tržišta.