nastava

nastava, najvažnija sastavnica škol. djelatnosti u kojoj se planski organizira i provodi odgoj i obrazovanje učenika prema propisanom nastavnom planu i programu. Tri su bitna čimbenika n.: nastavno gradivo kojim se određuju programi odgoja i obrazovanja, učenik koji svladava obrazovne i odgojne zadatke, i nastavnik koji poznaje gradivo i vodi proces učenja. Cilj je n. odgoj slobodnog, svestrano razvijenog, obrazovanog, za društv. život i rad sposobnog čovjeka. Tri su osnovna zadatka nastave: svladavanje nastavnog sadržaja, stjecanje znanja uz pomoć nastavnika i samostalnim učenjem, razvijanje fizičkih i psihičkih sposobnosti i razvijanje zanimanja i potreba, oblikovanje stavova. Kroz povijest postojale su razne koncepcije nastave, kao skupna, kompleksna, globalna, prigodna, doživljajna n. U novije doba os. se razvijaju otvorena, akcijska, iskustvena, učeniku okrenuta n. i sl.
Pogledaj natuknicu u drugim edicijama: