nastava, programirana

nastava, programirana, izvođenje individualne nastave bez nastavnika uz pomoć unaprijed pripremljenog materijala u nekom udžbeniku ili kao programskog softvera za učenje na računalu. Praktičnoj primjeni programirane nastave prethodi izrada materijala u kojoj sudjeluju stručnjaci iz pojedinih predmeta. Odabrani sadržaj raščlanjuje se u koracima (člancima), a svaki spoznajni korak odvija se u tri faze: 1. davanje nove informacije kao predložak za individualnu obradu, 2. postavljanje pitanja ili zadatka, 3. povratna informacija, to jest točno rješenje zadatka. Učenik rješava zadatak i uspoređuje svoje rješenje s povratnom informacijom. Prvi prijedlozi za takvu nastavu pojavili su se početkom XX. stoljeća (E. L. Thorndike, S. Pressey), a počela se primjenjivati nakon 1950. uz poticaje i prijedloge za samopodučavanje B. F. Skinnera, N. A. Crowdera i dr. Na njoj se zasniva učenje putem interneta – Web-Based Learning (WBL).